Trevligt årsmöte 2010 på S/S Norrtelje

Onsdagen den 10 mars så avverkades Freijas tjugoförsta årsmöte på S/S Norrtelje och det resulterade i att Freija nu har en ny ordförande, nämligen Eva Lindén, Väddö Consulting. Vi önskar Eva välkommen som ordförande och hoppas att hon ska trivas på posten.Vi välkomnar också en ytterligare en Freija in i styrelsen – nämligen Pensionat Granparkens Eva Rohde som tillträdde som suppleant. Avgick gjorde suppleanten Birgitta Österlin och ledamoten Josefin Ekberg som vi tackar för deras engagemang under de år som de suttit i styrelsen. Årsmötesordförande var Audrey Malmgren Hansen och förde protokollet gjorde Eva Wilén Olsson.

Utmärkelsen årets Freija 2010 delades också ut som tradition är och i år gick den till avgående ordförande Lena Norrman (som tackade ja till att stanna kvar i styrelsen som ledamot) som med följande motivering fick ta emot en Freija-nål med rubin i naveln gjord av Freijan Karin Carlander, Guldsmederna Karin & Sören, och en vacker bukett från Fru Grön:

Lena har under många år arbetat hårt för att sprida kunskap om företagande och inte minst om kvinnors företagande. Under de senaste tre åren har hon som ordförande i Freija tagit plats och givit röst åt oss i åtskilliga officiella sammanhang.

Lenas kunskap om Roslagens näringsliv och stora personliga nätverk har varit till stor hjälp för föreningens medlemmar och vi vill med denna utmärkelse ge vårt varmaste tack och hoppas på fortsatt engagemang under många år framöver!

Varukorg
Rulla till toppen